Ik ben er voor
Mijn coaching richt zich op
-
Ik richt mij op (startende) professionals in de zorg en onderwijs
uitdagingen en complexiteit
Een professional is:
Iemand die ervoor kiest en zich erop toelegt, om met behulp van zijn specialistische kennis en ervaring, klanten op een competente en integere manier steeds beter van dienst te zijn. Daarbij maakt hij gebruik van een gemeenschap van medeprofessionals die het vak bij voortduring ontwikkelen en draagt daar zelf ook actie aan bij.
Het zijn van een professional is de keuze van de manier van werken. Jij staat zelf aan het roer hiervan en je daagt jezelf uit om het beste uit jezelf en het vak te halen. Het verkennen van je professionaliteit, van jouw professional-zijn, dit expliciteren kunnen je hierbij helpen.
Professionele identiteit geeft veerkracht om met veranderingen om te gaan, herkenbaarheid in je handelen, een kompas voor het eigen leren en een fundament om je blijvend te ontwikkelen in je professionaliteit.
Voor startende professionals
Startende professionals net werkzaam binnen het werkveld en nog zoekende in wie ze (willen) zijn. De beginsituatie omzetten in kansen en mogelijkheden en een solide basis leggen als het gaat om professionele identiteit. Bewustwording creëren zodat er een start gemaakt kan worden met een nieuwe loopbaan, leven lang leert en een eigen visie ontwikkelt op zijn rol- en het vak wat hij gaat uitoefenen.
Het wordt steeds belangrijker om te weten waar je voor staat als professional. Wie ben je? Waar ben je van? En wat maakt jou zo bijzonder en onderscheidend ten opzichte van de rest van je collega’s. Welke kleur geeft de professional aan zijn ‘zijn’ en hoe kan hij doordacht handelen vanuit eigen overtuigingen. Welke betekenis geeft hij aan zijn rol van professional. Hoe gaat hij om met de verbinding en betrokkenheid rondom zijn doelgroep én de werkgever waarvoor hij werkzaam is.
Lees meer Blog en artikelen
Voorkom deze vijf fouten bij online vergaderen!
Voorzichtig zien wij licht aan het einde van de tunnel. Maar dat betekent niet dat we volledig teruggaan naar het oude, vertrouwde. Instrumenten als Zoom, Skype en Teams zullen een onderdeel blijven van ons zakelijk communiceren. Maar wat als je niet de ‘skills’ ervoor hebt, of je voelt je onprettig bij het presenteren op afstand. […]
Jij als manager bent zeker niet te druk voor deze 4 vragen!
Als jij een manager bent en het te druk hebt voor slechts vier vragen, dan is het misschien tijd voor een reset. In een recent onderzoek hebben duizenden Amerikaanse werknemers gewezen op de belangrijkste vaardigheden die een effectieve manager maken, in Nederland zal het waarschijnlijk niet anders zijn.
Professionele identiteit.
Opdoen van nieuwe vaardigheden, kennis of competenties, maar ook om het een plek te geven van deze nieuwe kennis in wie je bent, in de professionele identiteit.
Aandacht.
Vertrouwen op wijsheid en intuïtie van de supervisant zodat hij eigen keuzes en ervaringen kan opdoen.