20221223_110537

Over mij

Ik ben Brigitte

Nieuwsgierig, open mind, humoristisch, sportief ingesteld en een buitenmens, dat is wie ik ben. Ik hou ervan om in beweging te zijn en om anderen in beweging te brengen. Complexe situaties hebben mij geleerd creatief en innovatief te zijn, ik denk in kansen en mogelijkheden en heb een positieve mindset.

Om mijn coachkwaliteiten professioneel in te zetten heb ik de bacheloropleiding tot Coach, leergang E-coaching en ACT succesvol gevolgd. In 2023 ben ik gestart met de opleiding tot (leer)supervisor en ik rond deze af in oktober 2025.

arrow-down-32x82

achtergrond

OPLEIDING EN WERKERVARING

Vanaf mijn zeventiende werkzaam als verpleegkundige binnen de zorg met mensen met een verstandelijke handicap. Ik ontwikkelde een beroepsmatige interesse bij zorgvragers met onbegrepen gedrag, nieuwsgierig naar wat er gebeurt in de interactie tussen mij en de zorgvrager. Benieuwd naar hoe het (nog) beter kan.

Gestart met de opleiding tot Sociaal Pedagogische Hulpverlener omdat ik vond dat ik te weinig kennis bezat als het ging om uitoefening van het beroep als hulpverlener en mijn ontwikkeling hierin. Na afronding van deze opleiding gewerkt met de doelgroep LVB (licht verstandelijke beperking). Daarna de overstap gemaakt naar de geestelijke gezondheidszorg. Waar ik veel geleerd heb over de mens achter het psychiatrisch ziektebeeld/klachten. Inmiddels had ik mijn onderwijs-bevoegdheid behaald en ben ik gaan werken als (senior)docent binnen het MBO-onderwijs en dan specifiek binnen de opleiding voor Verzorgende IG en Verpleegkunde. De laatste jaren ben ik ook werkzaam geweest als begeleider docent speciale trajecten.

Om mijn kennis en vaardigheden rondom coaching verder te verfijnen en te professionaliseren heb ik de post-HBO opleiding tot coach, leergang E-coaching en ACT (Acceptance and Commitment Therapy) succesvol behaald. Gestart met mijn coachbureau; Kalba-coaching waarbij ik mij richt op de ontwikkeling van de professionele identiteit. Op dit moment zit ik in het tweede leerjaar van de opleiding tot (leer)supervisor en ontvang ik mijn diploma in oktober 2025.

dit-ben-ik
Dit ben ik

“IK CREËER RUIMTE”

Als tukker ben ik opgegroeid met het begrip noaberschap, zorg dragen voor elkaar is een belangrijk onderdeel van wie ik ben als supervisor. Ik adviseer, repareer of red niet wat ik wel doe is dat ik de ander zie, hoor en de supervisant ‘vergezel’ gedurende zijn ontwikkeling. Ik vertrouw op zijn wijsheid en intuïtie zodat hij eigen keuzes en ervaringen kan opdoen.

Ontwikkeling gaat niet alleen om het opdoen van nieuwe vaardigheden, kennis of competenties, maar ook om het een plek te geven van deze nieuwe kennis in wie je bent, in de professionele identiteit.

Durven en kunnen kijken naar de weg die je al hebt afgelegd in plaats van te kijken naar de weg die voor je ligt. Ik luister goed naar datgene waar de supervisant onbewust zijn kwaliteiten laat zien, gebruikt en kleur geeft aan wie hij is of wil worden als professional.  Ik doel hier specifiek op ‘uitzonderingen’ ofwel verborgen successen.

Icon_onbevooroordeeld

Professionele identiteit.

Opdoen van nieuwe vaardigheden, kennis of competenties, maar ook om het een plek te geven van deze nieuwe kennis in wie je bent, in de professionele identiteit.

Icon_Aandacht

Aandacht.

Vertrouwen op wijsheid en intuïtie van de supervisant zodat hij eigen keuzes en ervaringen kan opdoen.

brigitte

IK ALS SUPERVISOR

Testimonial

KAREL: “Mijn coachtraject was afgestemd op mijn vragen. Brigitte heeft dit uitstekend opgepakt, enerzijds door een luisterend oor te bieden en anderzijds met oefeningen. Hierdoor ben ik nu beter in staat om signalen eerder op te pakken, beter om kan gaan met kritiek en een betere balans heb tussen werk en privé. “ 

KALBA COACHING | 2024
lvsc logo

Coaching
Crisis
Transomatief leren
Holding spaces
Professionele Identiteit

Supervisie
Onderwijs Programma’s
Persoonlijke Coaching
Leven Lang Leren
Oplossingsgericht werken